top of page
Zoeken
  • Foto van schrijverToverhoed

''Heel antwerpen in de ban van homo's''

Gister nadat ik de '' post '' geplaatst had ben ik direct doorgegaan naar Frankrijklei in Antwerpen waar gister de ''Mister Gay verkiezing 2019 '' plaats vond en ondanks dat ik zelf homoseksueel ben dacht ik letterlijk bij mijzelf '' alweer het zoveelste gay day evenement'' de meeste lezers, Facebook vriendjes en naasten weten dat ik niet zoveel heb met dagen zoals ''de Amsterdamse Pride Etc.'' Dit omdat het na mijn mening veelste commercieel geworden is, het draait niet meer om te laten zien dat jij op komt voor jou rechten als '' homoseksueel'' maar eerder hoe ''gay'' kan jij eruit zien, daarnaast staan er op een Amsterdamse Pride tegenwoordig meer ''hetero mannen'' dan homoseksuele mannen met hun lul uit hun broek te zwaaien omdat ze gewoon zin hebben om te '' zuipen '' of om de volgende dag met gruwelijke koppijn, een kater of half naakt langs de kade wakker te worden ( dat is mijn mening en denkwijze ). Maar goed terug op ''de mister gay verkiezing 2019'' in het begin heb ik mijzelf aangemeld daar ga ik ook niet om liegen, puur om in contact te komen met andere ''Belgische Homo's'' uiteraard ik was niet door van het intake gesprek naar de '' eerste ronde '' ik kwam niet over als een homo en ze geloofde dan niet in mijn intentie dat ik het beste met de ''LHGBT'' Communitie voorhad.

Finalisten Mr.Gay Belgium 2019 ( foto van organisatie)

Doorgaande de maanden, leer je natuurlijk niet alleen mensen kennen van regio 2660, maar spreek je ook met andere '' homoseksuele jongeren'' o.a via Facebook, de grindr app en nog wat andere communicatie mogelijkheden zoals op cafe gaan. Na mate de verhalen ben ik het beetje bij beetje toch gaan opvolgen vanuit mijn computer en ik dacht nou interessant het is een soort '' Hollands got Talent '' alleen dan meer een '' Homo's with talent'' wedstrijd. Dus ik koos net zoals ik bij meerdere '' Talent shows'' mijn favoriet, degene evan wie ik vond dat hij het beste verhaal had, de meeste inzet en waarvan ik vond dat hij het '' normaalste '' overkwam, want dat is iets wat ik zelf persoonlijk belangrijk vind dat jij als ''homosexueel niet op hoeft te vallen om gezien te worden '' of nadat jij uit de kast gekomen bent jouzelf ineens extreem anders te gaan gedragen. Dus ik koos voor ''Niels van den steen'' uit het plaatsje ''Erpe-Mere'' werkzaam bij de '' KBC'' die kwam met het thema '' Discriminatie en vooroordelen'' wat ik een goed thema vind, want er zijn voldoende mensen die direct een vooroordeel maken wanneer jij verteld dat jij homo bent, dat jij standaard '' kapper '' bent, zin hebt om te shoppen of ''alles pakt wat je pakken kan '' uiteindelijk moest hij kaarten verkopen voor de grote finale, dit was een van de onderdelen (alsof het een soort populariteit wedstrijd was), dus vooruit een kaartje voor de hele avond was € 35,- en ik was inmiddels wel nieuwsgierig naar het evenement geworden en als het echt '' te commercieel werd'' dan konden wij altijd nog de zaal verlaten toch?

Niels van der steen, finalist Mister Gay Belgium.

Gister avond was het dan zover, eerst nog even mijn blog schrijven waar ik een hele week overna heb gedacht '' zal ik het wel of niet online posten'' prima ik post het online en natuurlijk op zijn ''Calvin's alles last minute'' dus ik kwam daar 45 minuten later aan dan gepland, maar had blijkbaar niet zoveel gemist van de hele avond. Tuurlijk is het evenement gesponsord maar daarmee niet direct commercieel, tuurlijk worden alle sponsors opgenoemd, want wie betaald die bepaald toch? het leek wel of ''Heel Antwerpen in de ban van homo's'' was er waren ongeveer 800 - 900 stoelen en allemaal bezet voor die ene avond. Ik kwam net aanzetten toen alle ''Jury leden'' werden voorgesteld, heel veel herkende ik daar niet van als '' pas inwonende hollander '' op een na en dat was '' Josje Huisman'' of te wel de winnares van ''K3'' en nog geen half jaar of jaar later k3 alweer verliet. In mijn achterhoofd dacht ik echt bij mijzelf '' wat heeft die daar te zoeken? '' die heeft toch niet zo heel veel met homo's te maken of wel? maar goed de organisatie zal daar wel een goede redenen voor hebben. De kandidaten zijn serieus voor een aantal zware onderdelen op het podium komen te staan, waar onder de geschiedenis van de ''LGBT'' Community'' dat ik bij mijzelf dacht ''Damn'' met vragen als hoeveel kleuren zaten er vroeger in de ''regenboog vlag'' en natuurlijk dat wordt ze allemaal geleerd, maar dan alsnog het waren voornamelijk geen vragen over het heden op een paar na. Zoals eerder aangegeven ik heb zelf niet zo heel veel met ''Roze Maandagen'' op ''kermissen, Gay Parades en overige vergelijkbare events'' omdat 9 op 10 het commerciële er gewoon vanaf druipt, maar oprecht bij de ''Mister Gay Belgium finale'' had ik echt meer het gevoel alsof ik aan het kijken was naar '' holland gots talent'' Het enige puntje wat mij verbijsterde was dat er nauwelijks tot minimaal beveiliging aanwezig was, er was ook niemand die echt vroeg naar mijn ticket ondanks dat ik te laat kwam binnen lopen en iedereen met een ''pistool'' of een ''mes'' met ''een gevaarlijke gedachte'' kon zo binnen lopen en ''Belgie heeft al wat klappen of aanslagen gehad'' en oprecht ondanks dat ze deze ''competities'' niet meer hebben in Nederland, qua coming out en '' respect '' naar mensen met een andere geaardheid .. heeft Belgie toch nog wat in te halen op ''Nederland'' gelukkig en uiteraard verwacht je ook niet dat er een of andere terrorist uit naam van .. komt binnen lopen, maar het viel mij wel op! Al met al heeft de organisator '' Bram Bierkens'' er een geweldige avond van gemaakt, met voldoende entertainment en gezelligheid zonder dat de ''Commercialiteit'' ervan af druipt. Uiteindelijk werd die jongen ''Niels'' 3e van de 12 finalisten, wat dan ook nog een knap staaltje werk is vind ik op de 2e plek een fransman en op de 1e plek geloof ik ene Matthias.

de 3 winnaars ( foto van Mr.Gay Belgium Facebook)

Ondanks dat ik als '' Homosexueel'' mijn redenen heb om bv een ''Amsterdamse Gay Parade'' niet te gaan bezoeken, durf ik als '' Hollander '' ook toe te geven dat dit wel een evenement is wat ik in het oog zou houden en wat van mij echt wel een '' blijvend '' evenement mag zijn, omdat het niet '' Too mutch '' is en te '' overdreven ''

Ik heb in elk geval genoten, zijn er nog meer mensen geweest naar deze avond gister? vertel me alles wat jij ervan vond! Groetjes uit Belgie, Toverhoed


129 weergaven0 opmerkingen

Recente blogposts

Alles weergeven
bottom of page